انجمن‌های هنری، شورای پیشکسوتان و هیات اجراییِ جوان داشته باشند

انجمن‌های هنری، شورای پیشکسوتان و هیات اجراییِ جوان داشته باشندبه گزارش ایرنا از روابط عمومی یازدهمین دوسالانه سرامیک کشور، عصر روز گذشته گرامیداشت ‏جعفر نجیبی از پیشکسوتان عرصه سفال و بنیانگذاران انجمن سفال کشور در فرهنگسرای ‏نیاوران برگزار شد. در حاشیه این بزرگداشت نجیبی درباره اینکه نقش انجمن ها در جریان سازی های هنری چیست، اظهارکرد: انجمن های ‏هنری باید از هنرمندان زبده و با مهارت کشور تشکیل شود و دولت باید از این انجمن ها ‏حمایت کند. نام هنرمندان پیشکسوت برای انجمن ها اعتبار می آورد. در واقع پیشنهادم این ‏است که انجمن ها بخش شورای پیشکسوتان داشته باشد و هیات مدیره و هیات اجرایی از ‏جوان ها باشد که از ایده و فکر های آن شورا استفاده کند. ضمن اینکه معتقدم آن پولی که از ‏بودجه مملکت صرف برپایی نمایشگاه های هنری می شود باید از طریق انجمن ها صورت ‏بگیرد تا شاهد حضور حداکثری هنرمندان باشیم.‏ وی با اشاره به اینکه خوب است که انجمن های هنری از طرف دولت حمایت شوند و در عین ‏حال بتوانند با دنیا در ارتباط باشند، گفت: ایران را عموما با هنرش در دنیا می شناسند و ‏امیدوارم این مسیر ارتباط ما با ..

انجمن‌های هنری، شورای پیشکسوتان و هیات اجراییِ جوان داشته باشندانجمن‌های هنری، شورای پیشکسوتان و هیات اجراییِ جوان داشته باشند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی یازدهمین دوسالانه سرامیک کشور، عصر روز گذشته گرامیداشت ‏جعفر نجیبی از پیشکسوتان عرصه سفال و بنیانگذاران انجمن سفال کشور در فرهنگسرای ‏نیاوران برگزار شد.

در حاشیه این بزرگداشت نجیبی درباره اینکه نقش انجمن ها در جریان سازی های هنری چیست، اظهارکرد: انجمن های ‏هنری باید از هنرمندان زبده و با مهارت کشور تشکیل شود و دولت باید از این انجمن ها ‏حمایت کند. نام هنرمندان پیشکسوت برای انجمن ها اعتبار می آورد. در واقع پیشنهادم این ‏است که انجمن ها بخش شورای پیشکسوتان داشته باشد و هیات مدیره و هیات اجرایی از ‏جوان ها باشد که از ایده و فکر های آن شورا استفاده کند. ضمن اینکه معتقدم آن پولی که از ‏بودجه مملکت صرف برپایی نمایشگاه های هنری می شود باید از طریق انجمن ها صورت ‏بگیرد تا شاهد حضور حداکثری هنرمندان باشیم.‏

وی با اشاره به اینکه خوب است که انجمن های هنری از طرف دولت حمایت شوند و در عین ‏حال بتوانند با دنیا در ارتباط باشند، گفت: ایران را عموما با هنرش در دنیا می شناسند و ‏امیدوارم این مسیر ارتباط ما با دنیا ادامه داشته باشد. قبلا اکسپوهایی برگزار می شد و آثاری ‏در این اکسپوها خریداری می شد که این روزها تعطیل شده اما خوب است از تولیدات ‏هنرمندان این حوزه حمایت و حتی برای صادرات روی آنها کار شود. حتی بخش هنری ‏آن می تواند در موزه ها نگهداری شود و ایده هایی در همین دوسالانه دیدم که شهرداری می ‏تواند از آنها استفاده کند.‏

وی در خصوص آثار یازدهمین ‏دوسالانه سرامیک کشور گفت: به نظرم دو نوع کار در این دوسالانه قابل مشاهده بود. یک ‏نوع از این آثار در ایده پردازی بسیار تاثیر گذار بود. البته برای برخی از این آثار نیاز بود که ‏هنرمند استیتمنت (بیانیه هنری) مناسب تری بنویسد. ‏
وی ادامه داد: یک نوع دیگر آثار این دوسالانه هم بخش دکوراتیو بود. اما در هر دو بخش ‏کارها با مهارت ساخته شده بودند و در تکنیک لعاب بخصوص بسیار خوب بودند. به نظر ‏می رسد فارغ التحصیلان این رشته به مهارت قابل توجهی دست یافته اند. در این ۱۶ سالی ‏که به دانشجویان تدریس کردم می بینم خیلی ها جذب بازار کار می شوند تا درآمد داشته باشند ‏اما جنبه هنری این حرفه را نیز دنبال می کنند و آثار برجسته ای تولید می کنند.‏

یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک، با دبیری هیربد همت آزاد، با هدف پرداختن به قابلیت‌های رسانه ای سرامیک و همچنین توجه به بیان شخصی هنرمندان با درونمایه «خودکاوی» ۹ آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران به مدت یک ماه آغاز شد.

در این دوره از دوسالانه ۹۴ اثر از ۸۷ هنرمند توسط شورای انتخاب برای نمایش در ‏نمایشگاه ‏دوسالانه سرامیک انتخاب شدند.‏
شورای انتخاب شامل مجتبی قربانی شاه کوچکی، مجید ضیایی، بیتا فیاضی، محمود محرمی، ‏نفیسه خلج، ‏بهزاد اژدری هستند. ‏

جعفر نجیبی – مجسمه‌ساز متولد ۱۳۳۲ شهرستان خوی در آذربایجان غربی، فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبا و استاد یار دانشگاه نیشابور است. سردیس جلال آل‌احمد به سفارش انجمن مفاخر ایران از جنس برنز در محوطه ورودی موزه تهران‌شناسی در خیابان نواب از جمله آثار این هنرمند است.