انتشار مجازی آلبوم موسیقی «سیلک، نمای شرقی»

انتشار مجازی آلبوم موسیقی «سیلک، نمای شرقی»آلبوم سیلک، نمای شرقی شامل آثار موسیقی ارکسترال، مجلسی و الکترونیک علی رادمان است که با همکاری ارکستر معاصر پارس و هنرمندانی چون نادر مشایخی، پانیذ فریوسفی، ستاره بهشتی و یاسمن شاه‌حسینی اجرا و ضبط شده است. نام آلبوم از واژه  «سیَلْک» که نام نخستین تمدن ایرانِ مرکزی، در کاشان بوده، گرفته شده است. سیَلک قدمتی در حدود بیش از هفت هزار و پانصد سال دارد. این تپه در اصل ویرانه‌های زیگورات باستانی ایران است. در این مجموعه، مکاشفه‌های شخصی آهنگساز در فرم چندصدایی ، در کنار چشم‌اندازهای میان فرهنگی، شالوده‌ اصلی قطعات را تشکیل می‌دهد. از طرفی، در برخی از قطعات، استفاده از عنصر بداهه در کنار تمرکزهای صوتیِ گسترش‌یافته، مؤلفه‌های اصلی به‌حساب می‌آیند. استفاده از عناصری متفاوت، در موسیقی ملی ایران، بر ایجاد این مؤلفه‌ها بی تاثیر نبوده است. این آلبوم دارای پنج اثر، شامل یک اثر ارکسترال، یک اثر الکترونیک و سه قطعه الکترو آکوستیک است. علی رادمان زاده سال ۱۳۵۲ در تهران، تاکنون با فستیوال‌های آهنگسازی مختلفی ازجمله «جوان» در کیف، «ترایکت» در هانوفر، «بُزار..

انتشار مجازی آلبوم موسیقی «سیلک، نمای شرقی»انتشار مجازی آلبوم موسیقی «سیلک، نمای شرقی»

آلبوم سیلک، نمای شرقی شامل آثار موسیقی ارکسترال، مجلسی و الکترونیک علی رادمان است که با همکاری ارکستر معاصر پارس و هنرمندانی چون نادر مشایخی، پانیذ فریوسفی، ستاره بهشتی و یاسمن شاه‌حسینی اجرا و ضبط شده است.

نام آلبوم از واژه  «سیَلْک» که نام نخستین تمدن ایرانِ مرکزی، در کاشان بوده، گرفته شده است. سیَلک قدمتی در حدود بیش از هفت هزار و پانصد سال دارد. این تپه در اصل ویرانه‌های زیگورات باستانی ایران است.

در این مجموعه، مکاشفه‌های شخصی آهنگساز در فرم چندصدایی ، در کنار چشم‌اندازهای میان فرهنگی، شالوده‌ اصلی قطعات را تشکیل می‌دهد. از طرفی، در برخی از قطعات، استفاده از عنصر بداهه در کنار تمرکزهای صوتیِ گسترش‌یافته، مؤلفه‌های اصلی به‌حساب می‌آیند.

استفاده از عناصری متفاوت، در موسیقی ملی ایران، بر ایجاد این مؤلفه‌ها بی تاثیر نبوده است. این آلبوم دارای پنج اثر، شامل یک اثر ارکسترال، یک اثر الکترونیک و سه قطعه الکترو آکوستیک است.
علی رادمان زاده سال ۱۳۵۲ در تهران، تاکنون با فستیوال‌های آهنگسازی مختلفی ازجمله «جوان» در کیف، «ترایکت» در هانوفر، «بُزار» در بروکسل، و فستیوال موسیقی «نیویورک» همکاری داشته و بسیاری از آثار او در اروپا، آمریکا و آسیا اجرا شده است.

این آهنگساز، تا امروز چند کتاب و آلبوم در ایران و بلژیک را روانه بازار کرده است. رادمان از سال ۱۳۵۷ به گروه موسیقی تهران و ارکستر موسیقی نو پیوسته و کنسرت‌های متعددی را با این ارکستر به‌عنوان آهنگساز، رهبر و نوازنده به روی صحنه برده است.

این هنرمند سابقه  سال‌ها تدریس در دانشگاه‌های تهران، سوره و دانشگاه آزاد شیراز را داشته و در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ بالاترین نشان هنری کشور یعنی نشان درجه‌یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده است.

او کنسرت‌های متعددی در ایران و خارج از ایران برگزار کرده و تجربیات مختلفی را در بخش‌های عملی و نظری در حوزه  موسیقی نو داشته است. از آثار او تاکنون چند آلبوم از جمله «حکایت تندیس»، «کتیبه»، «موسیقی نو در ایران»، «ماهی سیاه کوچولو» (در بلژیک) منتشر شده است.

رادمان در سال ۱۳۹۰ ارکستر موسیقی معاصر پارس را تأسیس کرد و تاکنون کنسرت‌هایی را با گرایش‌ها و سبک‌های متفاوت موسیقی نو اجرا و ضبط کرده است.
آلبوم «سیلک، نمای شرقی» هم‌زمان در داخل و خارج از ایران منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند در فروشگاه‌های داخلی و خارجی تهیه محصولات موسیقایی در پلتفرم‌های معتبر در فضای مجازی این اثر را به صورت آنلاین تهیه کنند.